Подстицаји и субвенције

Инвеститори могу очекивати локане подстицаје у складу са Програмом економског развоја општине Власотинце. Сви подстицаји изузев подстицаја који се додељују кроз сарадњу локалне самоуправе и Националне службе за запошљавање, се додељују по унапред утврђеним критеријумима, на основу унапред извршене анализе (по систему трошкова и користи) за локалну самоуправу. Општина Власотинце омогућује инвеститорима додатне погодности и то:

 

  • Изузеће плаћања локалне комуналне таксе на истицање фирме;
  • Изузеће плаћања накнаде за коришћење општинског грађевинског земљишта;
  • Умањење накнаде за уређење општинског грађевинског земљишта у износу од 15-25%;
  • Изузеће плаћања закупа за општинско грађевинско земљиште.


Треба напоменути да општина Власотинце према степену развијености региона и јединица локалних самоуправа, припада ИВ групи изразито недовољно развијених јединица локалних самоуправа чији је степен развијености испод 60% републичког просека.

Носилац активности и главни субјект подршке улагањима је Развојна агенција Србије. Улагањаод локалног значаја представљају улагања које доприносе привредном и друштвеном развоју јединице локалне самоуправе на чијој територији се реализује. Ова улагања се реализују преко Програма локалног економског развоја и/или пружања стручне помоћи и подршку улагачу у реализацији улагања.

Систем доделе подстицаја је конципиран на такав начин да стимулише највише оне инвестиционе пројекте у сектору производње и услуга које су предмет међународне трговине, који се спроводе у мање развијеним општинама у којима су и најпотребнији. Услуге које могу бити предмет међународне трговине су услуге које се пружају у највећем делу путем информационо-комуникационих технологија превасходно корисницима ван територије Републике Србије (развој рачунарских програма, обједињено и/или уступљено обављање административних процеса корпорација, складиштење и обрада података, кориснички, пројектни и слични центри).

Средства подстицаја могу се доделити по јавном позиву, као и без јавног позива за улагања од посебног значаја. Висина подстицаја се опредељује у односу на оправдане трошкове улагања и то висину улагања у материјална и нематеријална средства (основна средства, патенти, лиценце и сл) и висину бруто зарада које ће се исплаћивати у периоду од двегодине након завршетка пројекта. Као оправдани трошкови улагања узимају се у обзир и трошкови закупа пословних просторија у којима се реализује инвестициони пројекат, под условом да период закупа од завршетка инвестиционог пројекта нијекраћи од пет година за велике привредне субјекте, односно није краћи од три године, за мале и средње привредне субјекте.

Начин доделе подстицаја јепотпуности усклађен са правилима контроле државне помоћи, што представља додатну правну сигурност за инвеститоре. Право на учествовање у поступку доделе средстава подстицаја имају инвеститори који пријаве инвестиционе пројекте за предходно наведене секторе и имају обезбеђено учешће од најмање 25% оправданих трошкова из сопствених средстава или из других извора, који не садрже државну помоћ.

Висина средстава која могу бити додељена зависиод врсте улагања, величине привредног субјекта, висине инвестиције и места где се она реализује. Додељују се подстицаји за оправдане трошкове бруто зарада за нова радна места која су повезана са инвестиционим пројектом, подстицаји за оправдане трошкове улагања у основна средства и додатни подстицаји за радно интензивне инвестиционе пројекте.

Додела средстава спроводи се путем јавног позива за доделу средстава. Инвеститор доставља Развојној агенцији Србије Писмо о намерама о реализацији инвестиционог пројекта. На основу података из Писма о намерама, агенција доставља инвеститору обавештење о могућем нивоу подстицаја, остављајући му рок од 30 дана да се изјасни. Након пријема изјашњења, инвеститор подноси агенцији пријаву за доделу средстава подстицаја на прописаном обрасцу, на српском језику. Средства се додељују инвеститорима на основу инвестиционих пројеката.

Инвестициони пројект треба да садржи детаљни опис елемената улагања (висина и структура улагања, трошкови бруто зарада за нова радна места повезана са инвестиционим пројектом у двогодишњем периоду након достизања пуне запослености, планирани број запослених на неодређено време са динамиком запошљавања и сл.).Од инвеститора се захтева да се инвестиција одржи на истој локацији у јединици локалне самоуправе у којој се реализује улагање, односно директна инвестиција најмање пет година након реализације пројекта за велике привредне субјекте, односно најмање три године за мале и средње привредне субјекте и да је достигнути број запослених код корисника средстава након реализације инвестиционог пројекта не смањује у периоду од пет година за велике привредне субјекте, односно три године за мале и средње привредне субјекте.